Concert 06/12/2018

CONCERT SIMFONIC
JOI, 6 DEC 2018, ORA 18.30, SALA „ATENEU”

DIRIJOR : OLIVIER ROBE, FRANȚA
SOLIȘTI: MARTINA JATKAUSKAITE- PALAIOLOGOU
PIAN, LITUANIA/GRECIA
MAKCIM FERNANDEZ SAMODAIEV
VIOLONCEL, CUBA/RUSIA

În program:

  • Rimski Korsakov- Uvertura ” Mireasa tarului”
  • Serghei Rachmaninov- Rapsodia pe o tema de Paganini
  • P.iI Ceaikovski- Vals din opera ” Evgheni Oneghin”
  • Mieczyslaw Weinberg- Concertul pentru violoncel op 43

AVANCRONICA MUZICALĂ

 

Ozana Kalmuski Zarea

Concert de Moş Nicolae!

 

Olivier Robe – dirijor drag publicului nostru, îşi realizează studiile muzicale la Conservatorul Superior din Paris, desăvârşindu-le în Germania și în Finlanda.

Format de legendarul profesor de orchestră Jorma Panula, de la Academia de Muzică Jan Sibelius din Helsinki, Olivier Robe a dirijat numeroase orchestre europene, printre care Orchestra simfonică din Vaasa, Orchestra de cameră din Amsterdam, Orchestra simfonică din Kuopio, Orchestra simfonică din Moscova, Orchestra simfonică din Trondheim, Pori Sinfonietta, Das Philharmonische Kammerorchester Berlin și Wroclaw Chamber Orchestra Leopoldinum.

După concerte de mare succes la Orchestre Philarmonique Royale de Liège, Antwerp Symphony Orchestra, Südwestdeutsches Kammerorchester, Thüringen Philharmonie Gotha și Bangkok Symphony Orchestra, dirijorul francez Olivier Robe revine la pupitrul orchestrei filarmonice “Mihail Jora” cu Uvertura “Mireasa ţarului”, compusă în anul 1899 de N. Rimski- Korsakov,  Vals din opera “Evgheni Oneghin” de P. I. Ceaikovski şi două opus-uri concertante.

Martyna Jatkauskaite – Palaiologou, originară din Lituania, începe studiul pianului la vârsta de 5 ani şi debutează la 11 ani cu Concertul în fa minor de Johann Sebastian Bach. Pianistă recunoscută a tinerii generaţii – a câştigat 20 de concursuri. Obţine Premiul I la: “Acquaviva delle Fonti -Giovanni Colafemmina” Italia, 2014; la “Giorgios Thymis” , Grecia 2011, şi Medalia de Aur la Guildhall School  de la Jacqueline Du Pre şi Bryn Terfel. Ea interpretează Rapsodia pe o temă de Paganini a lui Serghei Rahmaninov.

Membră în Oskar Piano Duo, cu pianistul francez Thomas Besnard  şi în  Botticelli Piano Quartet, Martyna a cântat în Marea Britanie, Italia, Olanda, Germania, Franţa, Grecia, Spania şi Japonia. Susţine concerte  sub bagheta dirijorilor: Dirk Kaftan, Vasily Petrenko,  Ross Pople, Peter Stark Modestas Pitrenas, Andreas Tselikas,  Juozas Domarkas, Ovidiu Bălan, Saulius Sondeckis, Espen Selvik  şi recitaluri la: importante săli din Londra –  Wigmore,  Cadogan,  Barbican,  la Sala Verdi Milano, Sala Fazioli  Italia; Megaron Thessaloniki Grecia.

Violoncelistul belgian de origine ruso-cubaneză Makcim Fernandez Samodaiev este absolvent al Conservatorului Regal din Anvers, Belgia, cu Diploma în Interpretare Muzicală- Violoncel și Specializare ca “Solist Concertist”. S-a stabilit la Sibiu în 2015, când a devenit solist instrumentist al Filarmonicii de Stat Sibiu.

A concertat în țări precum Belgia, Olanda, Franța, Elveția, Marea Britanie, Suedia, Germania, Spania, România, Cuba, Mexic si China și a sustinut concerte in săli de concert de renume precum: BOZAR (Palais des Beaux Arts) si Flagey în Bruxelles, De Bijloke in Gent, De Singel in Anvers, Belgia, CNA (Centro Nacional de las Artes) și Palacio de Bellas Artes din Mexico City.

În decursul carierei sale interacţionează cu muzicieni precum: Tomas Kakuska/ Alban Berg Quartet, Alexander Ivashkin, Mijail Kugel, Renaud Capuçon, Mark Drobinsky, Natalia Pavlutskaja, Lluis Claret, Torleiff Teiden, Philippe Herreweghe, Mikhail Bezverkniy și colaborează cu dirijori precum Ovidiu Balan, Valentin Doni, Ilarion Ionescu-Galati, Victor del Torro, Valentin Uryupin, Werner Gabor și Alexandre Myrat.

Desfășoară o intensă activitate muzicală susținând concerte de muzica de cameră. Stagiunea Camerală “Florescu-Fernandez & Friends”, o dovedeşte cu prisosinţă.

Din 2017 colaborează cu Teatrul de Balet Sibiu unde împreună cu coregrafa Aleisha Gardner a creat spectacole originale de balet contemporan precum “Peer Gynt” (2017) cu muzica lui Alfred Schnittke, Dmitri Şostakovici, aranjamente și compoziții proprii (2017). În 2018, anul centenarului, au creat a doua producție originală folosind muzica lui George Enescu.

El interpretează, în primă audiţie, Concertul pentru violoncel şi orchestră op.43, pe care Mieczyslaw Weinberg îl dedică violoncelistului Mstislav Rostropovici.

Concert 29/11/2018

CONCERT SIMFONIC EXTRAORDINAR

ZIUA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI

29 noiembrie 2018, ora 18.30 Sala Ateneu

Orchestra Filarmonicii Mihail Jora BACĂU

Dirijor Cristian LUPEȘ

Solistă: Luiza BORAC

Recitator: Geo Popa

Program:

Lucrări de Felicia Donceanu: La Piatra de Hotar – Baladă pentru orchestră și recitator

Valentin Gheorghiu: Concertul pentru Pian și Orchestra

George Enescu: Simfonia a 4a

Concert 22.11.2018

CONCERT SIMFONIC

JOI, 22 NOV 2018 ORA 18.30, SALA „ATENEU”

DIRIJOR: THEO WOLTERS – OLANDA
SOLIST : RĂZVAN SUMA, VIOLONCEL

In program:

  • Fr. Schubert- Uvertura „Rosamunde”
  • R.Schumann- Concertul pentru violoncel in la min op 129
  • P.I.Ceaikovski- Simfonia nr. 4 in fa min op 36

 

 Concert de joi

Ozana Kalmuski Zarea

În avanpremiera concertului, am reușit să mă bucur de prezența violoncelistului Răzvan Suma, interpretul din această seară a Concertului pentru violoncel și orchestră în la minor op. 129, pe care Robert Schumann l-a compus la patruzeci de ani. În Das Orchester se afirma că: „Violoncelistul Răzvan Suma a fascinat publicul prin talentul, sensibilitatea şi inteligenţa sa.” Născut la Cluj – Napoca, începe  studiul cu Gabriela Todor, devine discipol al lui Marin Cazacu și se perfecționează cu Terry King, Arto Noras, Radu Aldulescu, Aurel Niculescu, Frans Helmerson, Miklos Pereny, Herre – Jan Stegenga şi Mirel Iancovici.

Susține sute de concerte şi recitaluri, cu un repertoriu cuprinzător. După formula de trio, Romanian Piano Trio ori Trio Strad, Răzvan Suma începe din anul 2012 seria turneelor naționale: Vă place Bach? Brahms? Tango? Schu….? continuată cu proiecte de succes precum: Seara Spaniolă, Britanică, cu muzicile lui Piazzolla și ale grupului ArgEnTango.

 Un muzician pe care îl prețuiesc  deopotrivă pentru calitățile artistice, cultivate atent şi multiplicate cu generozitate și bucurie, dar și pentru caracterul său, tot de excepţie. Răzvan Suma este din anul 2009 solist al Orchestrelor și Corurilor Radio și o perioadă, a fost și conducătorul lor.  

Simfonicul  condus de Theo Wolters – din 2010 dirijor al Orchestrei Filarmonice din Sibiu şi invitat permanent al Filarmonicii din Cluj – Napoca  – se deschide cu Uvertura Rosamunde de Franz Schubert și se încheie cu Simfonia a IV-a în fa minor, op.36 pe care Piotr Ilici Ceaikovski  (de la moartea căruia s-au împlinit 125 de ani!)a dedicat-o Nadejdei von Meck.

Concert 20/11/2018

RECITAL DE PIAN

MARTI, 20 NOV 2018, ORA 18.30 SALA „ATENEU”

MAURIZIO MORETTI, ITALIA

În program:

  • R. Schumann – Arabeskue
  • Fr. Liszt – Nuages Gris
    – Die Trauer Gondel I
    – Valle d’Obermann
  • Fr. Chopin – 3 Mazurkas op. 67
    – Mazurka op 17 nr. 4
    – Mazurka op 17 nr. 4
    – Polonaise op 16 nr. 1
    – Nocturna in do minor opus postum
    – Nocturna in do# minor opus postum
  • C. Debussy – Preludii, Caietul I
    – Voiles
    – Serenade interrompue
  • B. Bartok – Allegro Barbaro

Concert 15/11/2018

CONCERT SIMFONIC

JOI,15 NOV 2018, ORA 18.30, SALA „ATENEU”

DIRIJOR: ADRIAN PETRESCU

Adrian Petrescu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In program:

  • Aaron Copland – Fanfare for a Common Man
  • Henri Tomasi- Fanfara liturgica
  • Mussorgski-Ravel- Tablouri dintr-o expoziție

 

Promenade muzicale

                                                           Ozana Kalmuski Zarea

Joi, 15 noiembrie, la Sala Ateneu, în primă audiție, muzică pentru suflători și percuție, cu lucrări de Copland, Tomasi şi Musorgski, dirijate de Adrian Petrescu, artist cu o impresionantă carieră artistică națională şi internațională.

Din anul 1990 Adrian Petrescu este prim oboist al Filarmonicii George Enescu din Bucuresti, dirijor invitat în stagiunile orchestrelor simfonice din România şi dirijorul permanent al formaţiei camerale de suflători de alamă Romanian Brass, pe care a fondat-o în anul 2005. A studiat oboiul, s-a perfecționat cu renumiți profesori şi a câștigat laurii unor prestigioase concursuri, precum cel de la Praga sau din Marktneukirchen – Germania. Concertează ȋn ţară şi ȋn străinătate alături de mari dirijori şi este solist în festivaluri naţionale şi internaţionale. A debutat pe podiumul dirijoral în faţa unei orchestre simfonice acum 10 ani. În acest răstimp, Adrian Petrescu a dirijat majoritatea orchestrelor din România, dar şi din străinătate, la Londra, în Zaragoza – Spania. Sunt cuceritoare înregistrările sale pe CD si DVD în ipostază de solist şi ca dirijor al formației Romanian Brass. Adrian Petrescu este distins cu Ordinul Meritul Cultural clasa I, decernat de Președintele României.

Aaron Copland (14 noiembrie 1900-2 decembrie 1990)

Fanfară pentru un om obişnuit, este o lucrare scrisă pentru alămuri, dedicată Orchestrei simfonice din Cincinnati dirijată de Eugene Goosens şi terminată în 6 noiembrie 1942. Autorul dăruieşte manuscrisul Bibliotecii Congresului American în 21 decembrie 1965.

Henri Tomasi (17 august 1901-13 ianuarie 1971)

Copil fiind, Henri merge la operă cu mama lui. Boema lui Puccini îi va marca destinul muzical. Impresionat şi influenţat de Bizet, Musorgski, Debussy, Ravel, Richard Strauss şi Richard Wagner, Tomasi cântă în diverse formații şi dirijează. Născut în apropiere de Marsilia, studiază muzica la Conservatorul din Paris. Compune multă muzică pentru instrumente de suflat, cele mai cunoscute fiind Concertele pentru trompetă, saxofon, clarinet. Fără a fi aservit vreunui sistem, se ghidează după propria-i sensibilitate. “Muzica ce nu vine din suflet nu este muzică”.

Fanfara liturgică a fost compusă în anul 1947, pentru ansamblu de suflători. Cele patru secţiuni sunt:

I. Annonciation

II. Evangile

III. Apocalypse

IV. Procession nocturne

Modest Musorgski (21 martie 1839- 28 martie 1881)

Lucrarea Tablouri dintr-o expoziţie a fost compusă în 1874 de Musorgski pentru pian şi are 16 secţiuni, inclusiv Promenadele.

Transcripția pentru orchestră de suflători a acestei captivante lucrări, pe care o vom audia în această seară, ce se încheie cu Marea Poartă a Kievului, a fost realizată de Mark H. Hindsley (18 octombrie 1905 – 1 octombrie 1999). Acesta a fost aranjor, compozitor, dirijor, director la University of Illinois Bands, până în anul 1970.

Concert 08/11/2018

CONCERT SIMFONIC

JOI, 8 NOV 2018 ORA 18.30 , SALA „ATENEU”

DIRIJOR: ILARION IONESCU- GALAȚI
SOLIST : FLORIN IONESCU- GALAȚI, vioara

În program:

  • Theodor Rogalski – Trei dansuri simfonice românești
  • Max Bruch – Concertul pentru vioara nr.1 în sol minor op 26
  • Felix Mendelssohn – Simfonia a IV a în La Major op 90

 

Avancronica muzicală

Diana Ozana Kalmuski Zarea

Italiana” la Sala Ateneu

O lucrare la care țin foarte mult, cea care deschide simfonicul din această seară, este suita simfonică Trei dansuri românești, compusă de Theodor Rogalski în anul 1950 şi interpretată la prima ediție a Festivalului Internațional „George Enescu” din 1958, sub bagheta lui Constantin Silvestri. Cântecul de lebădă al lui Rogalski, compozitor, dirijor şi pianist, care a studiat compoziția cu Vincent d’Indy şi orchestrația cu Maurice Ravel, are trei părți:

Joc din Ardealprelucrarea a trei jocuri ardelene culese de Achim Stoia în zona Sibiului,

Gaidafolclor aromân din Munții Pindului, cules de George Marcu şi coloană sonoră în filmul anului 1969, Women in love,

Hora din Muntenia, care nu e altceva decât prelucrarea Horei mărțișorului a lui Grigoraş Dinicu.

Theodor Rogalski a prețuit mult folclorul şi toate prelucrările sale folclorice sunt reuşite. Să ne amintim cele Două schiţe simfonice: Înmormântare la Pătrunjel și Paparudele, cu  care are succes la Paris, în Italia şi Polonia.

La Radio avea un rol important şi promova tarafurile lăutăreşti şi artişti ai genului: Maria Tănase, Maria Lătăreţu.

Câştigă în 1926 Premiul I la Concursul național de compoziție „George Enescu” cu  Cvartetul de coarde în fa major. Era în anul când s-a reîntors şi a devenit corepetitor la Opera Română. “În 1930, aflăm din Revista Radiofonia (1933), Rogalski devine acompaniator şi şef de orchestră la Radio București şi ajunge astfel un nume cunoscut tuturor auditorilor de radio.”

Concertul pentru vioară şi orchestră în sol minor – ce va fi  interpretat de solistul Filarmonicilor din Brașov şi Botoşani, Florin Ionescu Galaţi, cel mai cunoscut dintre cele trei compuse de Max Bruch- se află sub influența modelului concertistic reprezentat de Mendelssohn şi Brahms. Născut la Köln, Bruch – autorul Fanteziei pentru vioară şi harpă, utilizează melodii populare, cum o va face şi cu motivele populare evreiești din suita pentru violoncel, Kol Nidrei.

Maestrul Ilarion Ionescu Galaţi – redutabil violonist primul interpret român al Concertului nr. 1 pentru vioară şi orchestră de Şostakovici, în stagiunea 1957 -1958, alături de Orchestra Cinematografiei, cel  ce obţine Bursa Enescu şi  în 1959-1960 câștigă Premiul I la Concursul Național „G Enescu”- a ales pentru încheierea acestei seri, una dintre paginile muzicale de care publicul se simte atras, fără scăpare: Simfonia a IV-a de Felix Mendelssohn Bartholdy. „Italiana”. Lucrarea, comandată de Societatea Filarmonică din Londra, a necesitat trei ani de așteptare până să fie terminată, în anul 1833. Italia, natura, aerul mediteranean care aduce fericirea, l-au făcut pe autor să afirme: „Muzica nu am găsit-o în arta propriu-zisă ci, în ruine, peisaje şi în veselia naturii.”

Concert 01/11/2018

OPERA ÎN CONCERT

JOI 1 NOV 2018, ORA 18.30 , SALA „ATENEU”

GAETANO DONIZETTI – „DON PASQUALE”

DIRIJOR: JUAN CANTARELL – SPANIA

SOLIȘTI:

  • IUSTINIAN ZETEA
  • FANG SHUANG
  • MIHAI URZICANA
  • NORINA UNGHEANU
  • SERGIU NEAMTU

ANSAMBLUL CORAL AL FILARMONICII DIN IAȘI

Avancronica muzicală

Ozana  Kalmuski  Zarea

Italia, belcanto, voci

Din 3 noiembrie 1810 când avea loc premiera operei  lui Gioacchino Rossini, La Cambiale di matrimonio (Polița de căsătorie) la Teatrul San Moise din Veneția, timp de treizeci și opt de ani, până la moartea lui Donizetti, opera italiană a fost dominată de trei compozitori: Rossini, Donizetti şi Vincenzo Bellini. Din creația lor, se cântă frecvent belcanto-urile: Bărbierul din Sevilla (Rossini), Norma (Bellini),  Lucia di Lammermoor, Don Pasquale şi Elixirul dragostei (Donizetti).

Domenico Gaetano Maria Donizetti (29 noiembrie 1797 – 7 aprilie 1848), s-a născut și a murit la Bergamo. A studiat în orașul natal, apoi la Bologna. A compus șaptezeci de opere, douăsprezece cvartete de coarde, șapte mise, psalmi, cantate, motete, muzică pentru pian.

Asemeni tuturor compozitorilor de operă, Donizetti călătorea foarte mult, ceea ce presupunea o rapiditate în a compune și pregăti punerea în scenă a operelor. Se spune că opera Elixirul dragostei a compus-o în opt zile. Uneori, se mai interpretează operele: Anne de Boleyn, Fiica regimentului și Favorita.

Fire blândă, nebântuită de invidie, talentat compozitor, Donizetti îşi pierde soţia în anul 1837, șoc din care nu și-a mai revenit vreodată.  Opt ani mai târziu, suferă un atac cerebral, care îi va grăbi sfârșitul.

Libretul operei Don Pasquale, compusă în Franța, în 1843, aparține lui Giovanni Ruffini. Premiera a avut loc la Théâtre de Paris.

Don Pasquale (un burlac  de 70 de ani care trăiește în Roma) a dorit o căsătorie între nepotul său orfan, Ernesto, și o femeie bogată. Ernesto este îndrăgostit de Norina, o văduvă frumoasă, dar săracă, și refuză să se supună cerințelor unchiului său. Ca pedeapsă pentru neascultarea lui Ernesto, Don Pasquale a decis să îl dezmoștenească pe Ernesto și să-şi caute o tânără mireasă .  În acest scop, îi cere ajutor prietenului său, doctorul Malatesta. Doctorul o va prezenta pe Norina ca fiind Sofronia, sora lui crescută la mânăstire. Pasquale, încântat de cumințenia și virtutea tinerei, se însoară cu ea.

Spectacolul pe care îl veți urmări în această seară la Sala “Ateneu” este un proiect realizat de Asociația Home of Strings.

Orchestra Filarmonicii “Mihail Jora” este dirijată de Juan Cantarell, Spania.

Soliști: Don Pasquale – Iustinian Zetea,

Doctor Malatesta – Fang Shuang,

Ernesto – Mihai Urzicana,

Norina – Maria Ungheanu,

Notar – Sergiu Neamţu.

Participă 14 coriști din Corul academic “G. Musicescu” al  Filarmonicii ,,Moldova” Iaşi, dirijor – Doru Morariu.

Înainte de spectacolul de operă, la ora 17,30 puteți participa și vă așteptăm  la vernisarea expoziției de pictură naivă, intitulată Concert, ce aparține tânărului  – și redutabilului meloman – Răzvan Laurențiu Lăcătușu. Expoziția va fi prezentată de Ion Măric, Constantin Stanciu și Iulian Bucur.

Una dintre lucrările sale a fost inserată în paginile monografice, Relief armonic,  pe care le-am dedicat Filarmonicii “Mihail Jora”.

Concert 25/10/2018

CONCERT SIMFONIC

JOI, 25 oct 2018, ora 18.30, SALA „ATENEU”

DIRIJOR : ROBERTO SALVALAIO, ITALIA

SOLISTA: DIANA MARIA PETRACHE, PIAN

 

În program:

  • Astor Piazzolla
  • Uvertura Dramatica op.5
  • Ludwig van Beethoven
  • Concerto n .2 in Sib Major .op.19
  • Igor Stravinski
  • Simfonia n.1 in Mib major

 

Avancronica muzicală

Concert autumnal

                                           Ozana Kalmuski – Zarea

                           

 

    Roberto Salvalaio este un muzician ce susține concerte în marile centre culturale ale lumii, fiind dirijor, dar şi specialist în muzica de orgă. Fin cunoscător al creației lui Astor Piazzolla, Salvalaio organizează în ianuarie 2001, la Sala Radiodifuziunii Române, primul concert medalion din România dedicat compozitorului argentinian (1921 – 1992).  De foarte multi ani, Roberto Salvalaio colaborează cu orchestra Filarmonicii “Mihail Jora”, fie ca invitat la pupitru, fie alături de Cvintetul Avantgarde, alături de care interpretează partitura de bandoneon din muzicile argentinianului.

Salvalaio a realizat, cu Orchestra Filarmonicii “Mihail Jora”, coloana sonoră a filmului “Three The Movie”, fiind singurul european selectat şi s-a clasat pe locul al doilea, în S.U.A, la Utah Music Awards (UMA).

    În această seară, la Sala “Ateneu” are un program de excepţie: Uvertura Dramatica op.5 de Piazzolla, Concertul nr.2, în Si bemol Major op.19 de Ludwig van Beethoven, în interpretarea Mariei-Diana Petrache  şi Simfonia I, în Mi bemol Major de Igor Stravinski.

    Discipolă a pianistului Viniciu Moroianu, la Universitatea Națională de Muzică din București, Maria – Diana Petrache urmează cursul de master la clasa prof. Roland Krüger la Universitatea de Muzică din Hanovra.

    Din cele peste 30 de premii naționale şi internaționale cu care Maria – Diana este laureată, vom aminti pe cel mai recent, Premiul Joseph Haydn la Concursul Internațional Anton Rubinstein, Düsseldorf, Germania, 2018. Pianista a concertat cu succes în țară şi în Germania, sub bagheta dirijorilor: Vladimir Kiradjiev (Austria), Petre Sbârcea, Gabriel Bebeşelea, Valentin Doni, Radu Postăvaru, Bogdan Vodă, Dario Bisso-Sabadin (Italia), Constantin Grigore, Corvin Matei (Africa de Sud), George Hariton, I.I.Prunner, Gheorghe Iliuță.

Concert 23/10/2018

RECITAL CAMERAL

MARȚI, 23 OCT 2018 , ORA 18.30 , SALA „ATENEU”

 

DUO ARMONIS

RALUCA DOBRE ,

VIOARA IOANA STĂNESCU, PIAN

 

În program:

  • Felicia Donceanu – Sonata nr. 1 pentru vioara și pian
  • George Enescu – Sonata Torso in la minor
  • Mircea Chiriac – Sonatina in Do
  • Dumitru Bughici – Cântec liric
  • Paul Constantinescu – Sonatina in Sol

Concert 18/10/2018

CONCERT SIMFONIC
FESTIVAL JOHANNES BRAHMS

JOI, 18 OCT 2018 ORA 18.30, SALA „ATENEU”

 

DIRIJOR: VALENTIN DONI

SOLIST : ANDREI LICARET, PIAN

In program:

  • Concertul nr. 2 pentru pian si orchestra in Si b Major
  • Simfonia nr. 3 in Fa Major

 

Avancronica muzicală

Festival Brahms

                                                             Ozana Kalmuski Zarea

 

 

    Al doilea Concert pentru pian şi orchestră, avea prima audiție în Ungaria, în 9 noiembrie 1881. Un mare succes pentru autor, Johannes Brahms, care cânta partea de pian.  Concertul, de mari dimensiuni, structurat în patru părți, era rodul a trei ani de muncă. Acest opus, în Si bemol Major, ce poartă număr de opus 83,  va fi interpretat de Andrei Licareţ, la Sala Ateneu.

    După ce  începe studiile de pian cu tatăl său la vârsta de cinci ani, studiază cu prof. Gabriela Enăşescu. La 11 ani  debutează ca solist, interpretând Concertul pentru pian în Do major, KV 246 de Mozart alături de Orchestra de Cameră a Filarmonicii din Bucureşti. Urmează concertele ca solist, dirijate de: Cristian Mandeal, Horia Andreescu, Jin Wang, Arnold Ostman, Arie Vardi, Ilarion Ionescu-Galaţi, Florentin Mihăescu, Anthony Bramall, Justus Franz şi Jose Arean.  Cunoscut în Europa şi S.U.A, Andrei Licareţ se perfecţionează cu Viniciu Moroianu, Dana Borşan şi studiază compoziția cu Dan Dediu. Cu Jacques Rouvier a lucrat la Paris şi Berlin, cu Dmitri Başkirov, la  Mozarteum Salzburg.

Laureat cu Premiul I la concursurile Jeunesses Musicales şi Bucureşti Yamaha,  a fost distins cu Premiul Lory Wallfisch, Premiul II la Concursul Tel-Hai şi Concursul Concertelor Shreveport.

Lübecker Nachrichten,  consemna în octombrie 2011: „Sensibilitatea sa rafinată și căldura sunetului, precum și virtuozitatea interpretării au fost pe măsura acestei lucrări monumentale”. Ceea ce, cu siguranță, vom putea afirma şi noi, joi seara, la concertul de Brahms.

    La pupitrul Filarmonicii “Mihail Jora”, Valentin Doni – dirijorul permanent al orchestrei băcăuane, muzician cu valențe dintre cele mai diverse: compozitor, contrabasist, orchestrator. Mereu când mă gândesc la acest artist, am în minte varianta orchestrală pe care a creat-o la Sonata a III-a “în caracter popular românesc” de George Enescu. O reușită absolută!

Pentru această seară, Valentin Doni a ales Simfonia a III-a, în Fa Major, op.90 – folosită ca fundal sonor  de George Auric  în celebrul film “Goodbye Again” după romanul lui Françoise Sagan,  “Vă place Brahms?” Cu Ingrid Bergman, Anthony Perkins şi Yves Montand în rolurile principale.