In program:

• Concertul nr. 2 pentru pian si orchestra in Si b Major
  • Simfonia nr. 3 in Fa Major

Avancronica muzicală

Festival Brahms

Ozana Kalmuski Zarea

Al doilea Concert pentru pian şi orchestră, avea prima audiție în Ungaria, în 9 noiembrie 1881. Un mare succes pentru autor, Johannes Brahms, care cânta partea de pian.  Concertul, de mari dimensiuni, structurat în patru părți, era rodul a trei ani de muncă. Acest opus, în Si bemol Major, ce poartă număr de opus 83,  va fi interpretat de Andrei Licareţ, la Sala Ateneu.

După ce  începe studiile de pian cu tatăl său la vârsta de cinci ani, studiază cu prof. Gabriela Enăşescu. La 11 ani  debutează ca solist, interpretând Concertul pentru pian în Do major, KV 246 de Mozart alături de Orchestra de Cameră a Filarmonicii din Bucureşti. Urmează concertele ca solist, dirijate de: Cristian Mandeal, Horia Andreescu, Jin Wang, Arnold Ostman, Arie Vardi, Ilarion Ionescu-Galaţi, Florentin Mihăescu, Anthony Bramall, Justus Franz şi Jose Arean.  Cunoscut în Europa şi S.U.A, Andrei Licareţ se perfecţionează cu Viniciu Moroianu, Dana Borşan şi studiază compoziția cu Dan Dediu. Cu Jacques Rouvier a lucrat la Paris şi Berlin, cu Dmitri Başkirov, la  Mozarteum Salzburg.

Laureat cu Premiul I la concursurile Jeunesses Musicales şi Bucureşti Yamaha,  a fost distins cu Premiul Lory Wallfisch, Premiul II la Concursul Tel-Hai şi Concursul Concertelor Shreveport.

Lübecker Nachrichten,  consemna în octombrie 2011: „Sensibilitatea sa rafinată și căldura sunetului, precum și virtuozitatea interpretării au fost pe măsura acestei lucrări monumentale”. Ceea ce, cu siguranță, vom putea afirma şi noi, joi seara, la concertul de Brahms.

La pupitrul Filarmonicii “Mihail Jora”, Valentin Doni – dirijorul permanent al orchestrei băcăuane, muzician cu valențe dintre cele mai diverse: compozitor, contrabasist, orchestrator. Mereu când mă gândesc la acest artist, am în minte varianta orchestrală pe care a creat-o la Sonata a III-a “în caracter popular românesc” de George Enescu. O reușită absolută!

Pentru această seară, Valentin Doni a ales Simfonia a III-a, în Fa Major, op.90 – folosită ca fundal sonor  de George Auric  în celebrul film “Goodbye Again” după romanul lui Françoise Sagan,  “Vă place Brahms?” Cu Ingrid Bergman, Anthony Perkins şi Yves Montand în rolurile principale.